behöver bara få ur mig detta

Läkaren på Norrlandskliniken ringde imorse och ville gör mig varse om att deras ultra ljudsundersökning inte visar 100% säkert vilket könet är.
Självklart förstår vi det.. absolut.. Men han började sedan berätta att han är ju läkare och att han skulle höra med barnmorskan om kanske hon skulle ringa upp mig och kanske ta min tid?
Det kändes som att han försökte avråda mig från att komma dit.
Deras undersökning är inte nå mer speciell än den vi redan gjort på sjukhuset.
Men vi har ju blivit tipsade om att boka just på kliniken för att vi större chans kan få veta könet?
Jo men det är för att de är privata och vi betalar för det ( han sa det inte riktigt så, men menade det så)
Jag blev jevligt besviken och osäker så jag ringde själv upp barnmorskan och frågade vad hon tyckte..
För det lät på läkaren som att han tycker att jag slänger pengarna i sjön om jag kommer dit?!
Barnmorskan sa i princip samma sak och jag frågade henne om det är nån större skillnad om jag kommer dit NU eller om några veckor.. då barnet är lite mer utvecklat..
Allting ska ju vara färdigutvecklat nu men hon sa att självklart så kan det ju synas lite tydligare om några veckor, då barnet blivit lite större.
Vi känner oss jevligt osäkra just nu.
Ringde och pratade med Jocke och Jessica som har varit dit..
De var positiva (tack och lov) och berättade att kliniken gör vad de kan och är mer noga och försöker verkligen få se könet.. Eftersom det är därför vi ha bokat tiden så gör de sitt bästa och anstränger sig verkligen!
Det är så himla många som bara säger åt oss att vi ska vänta och se, att man ska ta det som en överraskning..
Vi vill ju verkligen veta.. Då gör vi ju såklart vad vi kan för att försöka få veta.
Vi är helt enkelt för nyfikna. Så här gör VI.
Önskar att alla kunde förstå det och höra oss.. Finns det en chans att KANSKE få veta.. så vill vi gärna prova det.
Vi ger oss inte.
Umeå är sista utvägen.. eller vårat sista alternativ (eftersom det är så långt)... och att vi nu kanske väljer att åka dit och betala så mycket för det, kan väl folk bara acceptera?
Vi ska bara höra vad läkarhuset Björnen säger först.
De samarbetar med Cederkliniken (min vct) och har en UL maskin..
Så Robban har ringt dit och hört om vi kan få komma dit och kolla..
Det kostar nog som ett vanligt läkarbesök.. och skulle verkligen vara värt det..

Kommentarer
Postat av: Joss

Jag förstår dig! Vi ska också kolla könet! :) man är ju7 bara för nyfiken!:)



Hoppas verkligen ni får ett svar snart :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback