Stilla min oro

Idag är dagen då jag har en tid hos Spec mödra för att få prata förlossningsrädsla.
Min rädsla är bäckentrånghet.
Både Britt och min moster är bäckentrång och fått snittas med med mig och mina tre kusiner!
Min rädsla är den att det kommer gå för mig som det gjorde för min moster då min äldsta kusin skulle födas.
Hon kom in till förlossningen och kämpade för att föda, tills dess det blev akutsnitt pga att bäckenet inte mjuknat och kunde släppa ut min kusin.
Jag är rädd att jag vet om detta och att jag ändå kommer komma till förlossningen utan att ha fått stillat min oro.
Jag vill att de på specmödra ska lugna mig och "bevisa" för mig att jag faktiskt inte är bäckentrång, och att jag faktiskt kan föda vaginalt.
Jag tänker inte kräva snitt eller så.. vill bara bli lugnad och få slippa gå och vara orolig för att jag VET att jag har detta i släkten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller tummarna för att det gick bra idag!!

2012-04-26 @ 16:01:23
Postat av: Frida Johansson

Jag hoppas allt gick bra och att de kunde lugna dig. Stor styrkekram från mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback