nyttig

Jag försöker fortfarande vara nyttig och äta bra men i helgen slarvade jag och vi bjöd våra gäster på vegetarisk tacogratäng och thai mat från Thaigarden.
Men nu ska jag försöka vara mer strikt och tänka lite annorlunda.
Fick tipset av Josefin www.josz.blogg.se att sätta chiafrön i smoothien.. första gången misslyckades jag. då mixade jag dem med frukten och smoothien fick en bismak.
Men idag har jag lyckats..
en halv banan med en handfull fryst mango och mjölk.
Efter jag mixade det så tog jag vatten i mixerflaskan och hällde i min smoothie för att få med all smoothie som var kvar i flaskan.. sen hällde jag i 1matsked chiafrön och har låtit den stå en liten stund.
Så jäkla gott..
Chiafrön ger ingen direkt smak så det blir bara en extra nyttig del i min goda smoothie :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback