Sisådär gick ju det

Amningen! 
Vilket jäkla tjat det blev om den. 
Men det är nått som har upp en stor del av mina dagar. 
Ebbe har ammat och fått ersättning nu i någon dag men han måste vara i någon tillväxtfas för ena natten äter han bara 2 gånger och andra natten äter han var annan timme. 
Så det är svårt att veta om det är min mjölk som inte duger eller om han behöver mer mat. 
Det känns nästan som att han småäter vissa dagar. 
Om inte ersättning fingerar (får honom nöjd) så fortsätter jag amma. 
För att amma på dagarna är väldigt smidigt! 
Vissa dagar ammar han från det ena bröstet och somnar sen i nån timme. Då måste jag pumpa ut från det andra bröstet innan det börjar spänna för mycket och gör ont. 

Och vissa dagar ammar jag och ger ersättning. Men han somnar bara en kort stund och blir sen gnällig. 
Aldrig skrikig och verkar ha ont. Nej bara gnällig och missnöjd. 

Kanske ska testa minifom. Men jag tänker att det borde vara tydligt om han har ont i magen. 
Men det kan bara värt att testa. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback