sjukpenning blir det inte

Har glömt bort att skriva ner mitt samtal med min handläggare i sjukpenning ärendet.
Hon ringde upp mig imorse cirka 08:30..
Efter cirka 20minuter av samtal så la vi på.
Då hade jag fått veta att eftersom min anställning på Berggården är en behovsanställning, så måste man (för att få sjukpenning) vara sjukskriven från HELA arbetsmarknaden.
Vilket jag inte är.
Jag har varit sjukskriven från mitt JOBB på 50%.
MEN kommer inte få ut nån sjukpenning bara för att jag är behovsanställd.
Det spelar ingen roll att jag jobbat i princip heltid alltjämt.. Blir jag sjuk så måste jag vara invalid/inte kunna jobba med NÅTT!
SÅ dåligt system!
Jag vägrar börja om att må dåligt och bli ledsen, så jag tänker inte överklaga nånting.
Istället ska jag njuta av den sista tiden som gravid!
Inte konstigt att folk blir mer sjuk eller mår ännu sämre efter de har varit i kontakt med FK.

Kommentarer
Postat av: Emma

Där ser man! Då är det ju förhoppningsvis inte så som jag har föreställt mig iallafall. Hehe.

Fy fan vettu. Ibland förstår man inte hur saker och ting är här i Sverige. Vissa saker är ju helt sjuka. :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback