Mitt möte med Piotr

På morgonen träffade jag läkare Piotr på specmödra.
Han berättade för mig om bäckenet vid graviditet.
Och att det går att göra röntgen även sent i graviditeten..
MEN att om jag skulle röntga bäckenet och få ett svar som säger att det ser ganska normalt ut.. kanske något litet.. då kan man ändå vilja att jag ska prova vaginal förlossning. Och det kan göra mig ÄNNU mer rädd för att "detta går inte"
Min rädsla är ju att jag ska ha samma trånga bäcken som både min mor och min moster.. Som båda två snittats.
Läkaren mätte bebis och jag fick än en gång se lillprinsen på skärmen!
Allting såg normalt ut och jag fick en JÄTTEtydlig bild på snoppen och pungen.
Min barnmorska har sagt att han har högt hjärtljud så därför tror hon att det är en tjej..
Men så fel hon har! :) Det är ju en liten gosse! :)
Bebis såg bra ut.. allting såg fint ut och han väger cirka 2300gram.
Huvudmåttet är +4% men det är fortfarande rätt normalt.
MEN om jag ökar massor i SF mått så ska jag få en tid igen senare att kolla om det är en jättebebis där inne.
För i så fall så kommer det nog göras en röntgen.
Sååå nu sitter jag här hemma och är JÄTTENÖJD!
Beundrar profilbilden på min lilla bebis och funderar på om han kanske har min haka och Roberts läppar och näsa?!
Här v.33+5
Värsta pussmunnen! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hehe. Den tanken slog mig också. Även att va ont det kommer göra många gånger!! Hehehe. Men det är att värt det. :) Va riktigt mäktigt iallafall och jag hoppas hon låter pappa känna sparkarna också. :)

Skönt att du blev nöjd. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback