FK nekade sjukpenningen

Just nu känner jag att jag inte riktigt vet om jag orkar överklaga.
Det tar ju tid och energi och HUMÖR... att kämpa med försäkringskassan.
Jag ahr varit sjukskriven på 50% sedan 13mars. Jag har haft problem att sitta ner pga min "mjälthugg" och snedbelastning. Har även haft det jevligt tungt att arbeta med ont i ryggen.
Så därför har jag varit sjukskriven och bara jobbat korta dagar.

Idag fick jag hem ett brev från försäkringskassan och min handläggare Camilla Pickering. Där stod det att de haft kontakt med min arbetsgivare och att de inte kan bedöma att jag skulle fått mer jobb/längre dagar än det jag jobbade de första 14 dagarna..

 

Så jag ringde upp min chef som berättade att hon hade blivit uppringd av försäkringskassan som frågade henne hur jag hade jobbat dessa 14 första dagarna av sjukskrivningen.

Hon hade missuppfattat FK och meddelat dem vilka dagar jag hade arbetat och vilka arbetspass jag då hade jobbat.
OM jag hade varit frisk så skulle jag ha arbetat långa dagar och ställt upp och arbetat alla dagar som de behövde mig. Det har jag gjort de senaste 8 åren.
Detta höll min chef med om.. ALLTSÅ har hon meddelat felaktiga uppgifter till försäkringskassan.
Jag är så förbannad och mest ledsen!!
USCH vad jag ahr mått dåligt idag.. på grund av henne!

 

 

Imorgon ska jag ringa min andra chef och prata med henne..

Ska även ringa upp min handläggare på försäkringskassan och meddela henne detta..
Sen om jag kommer skriva en överklagan... ja vi får se..
Det känns ju som att det tar upp för mycket av min tid då jag nu ska njuta.. inte vara ledsen och orolig över hur FK kommer bedömma mig..

Kommentarer
Postat av: Anonym

be strong girl.

2012-05-07 @ 23:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback