NERVÖS

SUCK!
Jag blir så himla himla nervös när jag ska ta tag i saker som jag är rädd för..
Tandläkaren t.ex.. Ringde dit förra veckan.. Var så nervös så jag skakade..
Skulle bli kallad till hösten istället då jag inte är gravid längre..
Nu sitter jag och samlar mod för att ringa till specmödra för att boka tid och få prata om min förlossningsrädlsa.
Ringde nyss men då hade telefontiden inte börjat..
De har bara telefontid mellan 11:15 och 12:00 så det gäller att passa på nu då..
Tror magen slår knutar nu och jag skulle inte förvånas om jag är högröd i ansiktet..
Usch, känns skitjobbigt!
Ett fjuttigt litet samtal?
Men ja... jag är skitnervös!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hujja! Inte alls kul.. Men man får se styrkan i sig själv när man vågar ringa och verkligen gör det!

Ett tips inför förlossning är att läsa boken "föda utan rädsla". Jag håller på att läsa den nu och det är massor med tankar och övningar som hjälper en.

Postat av: Lisa

Nix jag har inte pratat med dem, känner ändå att jag har "kontroll" över situationen (fast det är ju osett när det väl sätter igång) Har haft en kontakt på vårdcentralen som har hjälpt mig jättemycket med stresshantering etc.



Jag lånade boken på bibblan, tror däremot att det är kö på den efter mig, men det är bara 2 veckor på den, så det går rätt fort innan man får den.

2012-03-20 @ 17:21:20
URL: http://lisaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback