blev uppringd

En kvinna ringde nyss från försäkringskassan.
Eftersom jag ringde in igår och bad om att bli uppringd så fick jag då veta att ingen tagit tag i mitt ärende än.
Men idag var den en liten stackare som ringde upp mig (hon lät verkligen ängslig)..
Hon hade inte kollat nånting på mina papper men såg att allt verkade stämma..
Jag frågade henne om det kommer att tas ett beslut i veckan..
Hon hoppades att det skulle hinnas med i veckan annars skulle det senast bli i början av nästa vecka.
Jag hoppas verkligen att det tas ett beslut idag!
Det kan väl inte vara så svårt?
De har inte ens sammanställt min årsinkomst för förra året..
Hon började ifrågasätta mitt jobb, hur länge jag haft det och hur min anställning ser ut..
Då avbröt jag henne och sa att de har fått in alla arbetsgivarintyg och att de ska ha allting de behöver..
Hon behöver inte ifrågasätta mig..
Hon har allt svart på vitt på sitt bord nu!
Det är fan inte kul att bara vara vikarie och vara jour varenda dag..
Att inte veta hur ens inkomst kommer se ut nästa månad är fan skitjobbigt..
Så jag hoppas hon tar hand om detta på en gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback