hemma

Idag kom vi hem från våran weekend i Stockholm.
SÅ härligt det var och så mycket vi hann me.

På Fredagen kom vi fram vid 3 tiden och gick direkt hem till syrran och lämnade våran packning, sen gick vi ner till Sivletto. Jag hittade tyvärr inga kläder i rätt prisklass så jag nöjde mig med 2 hårklämmor.


Robban shoppade loss men det enda riktigt snygga plagget som jag hittade var en klänning från Sailor Jerry för över tusenlappen.. He vart inget köp för mig.

Vi åt sedan JÄTTEGOD laxmiddag hos syrran och gick och lade oss 21:15 HELT SLUT.
Syrrans dotter Irma vaknade kring 6 tiden och självklart vaknade jag då supertaggad på att gå på InkBash.
Vi åt tidig frukost, busade och lekte (jag och Irma) hela morgonen. Åt lunch och vid 1 tiden gick vi ner till Munchen bryggeriet där de höll InkBash. Där snurrade vi runt i cirka 3 timmar.. Kikade runt och jag piercade mig.
(det var planerna om piercandet som gjorde mig så himla taggad)
Robban stackars gubben var supernervös medan jag var inne i båset på Tribe och piercade mig. Han var flera gånger mer nervös än mig. Allting gick ju jättefort och jag blev kanon nöjd! :D

Resten av dagen spenderade vi på stan. Vi sprättade pengar både här och där.
På Shock hittade jag hårfärgerna som jag letat efter. Jag köpte 3 st.
Just nu sitter jag med medel i håret. Bilder kommer väl senare ;)
Precis innan våra fötter började att värka som faaaeen (jag hade kilklack) så hann jag ringa till Malin Nilsson och hon kom in till stan och strosade runt lite med oss.. Vi planerade in middag ute på söndagen.

När vi kom hem till syrran blev det gomiddag igen och lite vuxendricka till det.

På Söndagen drog jag och Robert till naturhistoriska museumet. Alla borde fara dit och gång och kolla in stället.
Så himla läckert.
Vet inte riktigt om man får fota där inne eller om det är så att man inte får fota med blixt. Men vi gick då runt och fotade kranier och alla olika sorters djur och insekter.



Efter den upplevelsen drog vi in till Gamla stan och åt lunch på Järntorget samt åt glass från en närliggande glassaffär.
Jag och syrran har för något år sen ätit glass där (de sitter och gör egna våfflor/skal där i fönstret)



Har nog aldrig sett så mycket poliser som jag gjorde där i gamla stan.
Det skulle tydligt vara någon fotbollsmatch och polisen var beredd på att det skulle bli mycke fylla och bråk.

Jaja, vi drog iallafall till söder och fikade med Johan och hans tjej på Cafe String. Ett jättesunkigt men ändå charmigt fik. Klockan hade hunnit bli rätt sent så vi hann inte sitta där så länge innan vi var tvungen gå ner till Medborgarplatsen och träffa Malin och Erik som vi skulle äta middag med.
Tanken var att vi skulle prova på någon restaurang som Malin var lite nyfiken på men menyn verkade inte alls vara lockande så vi gick istället till min favoritrestaurang Harran.
De har så himla god Vegetariskt spett där och riktigt stora portioner. Mmmmm så jävla gott!
Vi satt väl och surrade där i nån timma tills vi senare traskade hem till syrran igen.
Maria (syrran) och Jocke (hennes karl) gick och hyrde film som vi såg på kvällen.
Jag orkade inte se hela filmen eftersom jag höll på att somna hela tiden. Och jag gick och lade mig tidigare än de andra. Somnade innan jag lagt huvudet på kudden..
Sen åkte vi hem idag på förmiddagen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback