Varmt välkomnad

Igårkväll efter jobbet körde jag till Piteå i det hemska snåvädret med varning för mycket älg ute på vägen.
Det kändes inte alls roligt att sitta och köra 23mil men det gick bra. Var framme på 2timmar.
När ja kom fram så packade jag in allting ur bilen, år litegrann och blev varmt välkomnad av min katt Dimma.. Hon blev jätteglad, for ut och hämtade hem en fågelunge till mig. Huvudet hade hon bitit bort men hon hade tänkt ta in den i huset, vilket hon inte fick och vi slängde stackarn i soptunnan..

Idag har jag varit på salongen och fixat ögonbyrnen. Vaxat färgat och plockat. Som vanligt blev det bra. Jag har gått till Jeanette på jowa sen jag var 12 år och fixat ögonbrynen så hon vet hur ja ska ha dem. Känns nästan som att vi känner varandra väl för det är så kul att prata med henne och hon vet ändå en hel del om mig nu vi det här laget..
Jag och Frida gick till röda lyktan och åt lunch. Shoppade lite på glitter, inget märkvärdigt bara nåra öghängen ett halsband och hårklämma. Sen gick vi tillbaka till Anna klippare där hon jobbar och hon klippte mig. Hade egentligen ingen ide om hur aj skulle klippa mig så det blev bara att klippa ugg och toppa det lite. Hon lockade håret på mig och gav mig ordentligt med volym. Jag blev som vanligt nöjd där också.
Sen gick jag till H&M och köpte mig ett par ballerina skor för 79:- hårklämmor och en axelbandslös bh (som jag letat efter länge nu)

Kom just hem efter att ha varit på Berggården och pratat med chefen. Jag har fått 100% men inte hela sommaren De scheman jag fått är 100% men 2-3veckor är jag utan jobb, men det kommer nog att lösa sig med lite strödagar hit och dit kanske.. jag är inte orolig.

Nu med en blomma i mitt lockiga hår sitter jag på altanen och myser med Dimma.. Ska laga nån middag strax hade jag tänkt. Ska kanske iväg och fika hos brorsan senare..

image189

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback