översvämning

Inatt somnade jag kring halv 6 och vaknade 8. Jag vet inte om det beror på att det aldrig blir mörkt ute eller vad det kan vara så gör att jag inte kan sova. Det jag vet är då i alla fall att jag inte tycker om att packa och städa. Jag har flyttat några gånger  så det borde ju gå smidigt och fort. Men jag har ingen ork att packa ihop allting. Och jag har ingen aning om vad jag faktiskt kan packa ner nu. 2dagar kvar tills jag flyttar men jag kan ändå inte bestämma mig om jag ska packa ner alla kläder förutom 2 par outfits eller om jag faktiskt kan tömma allting i badrummet/duschen.
Imorse ringde jag till vaktmästeriet och pratade med vaktmästaren om besiktningen av lägenheten som nu blir på fredag kl 15. Jag berättade även om mitt problem med avloppet under badkaret. Varje gång jag duschat så är det översvämning i badrummet. Vattnet rinner inte undan  under badkaret. Jag har varit och krypit på alla fyra under badkaret nu 4 gånger och skrubbat med diskborste och tandborste. Det borde vara rent nu tycker jag. Men tydligen så är det ju inte det. Det finns inget äckligare än att rengöra avlopp. Massor med hår fastnar där och det är allmänt snuskigt där nere. Nu imorse när jag duschade så tänkte jag: Nu måste det väl ändå rinna undan. Men icket. När jag klev ur badkaret så var det en 2cm djup vattenpöl på golvet. Eller hur säger man? Det låg 2 centimeter vatten på golvet. jag klev ner i en pöl. Vattnet var ju rent men ändå... jättesnuskigt.. Så nu sitter jag här och väntar på att det ska rinna undan. Blir nog ingen mer dusch här i Arjeplog..
Eftersom det inte hjälper att jag rengör så noga, men att jag ändå rengjort så lät det som att det inte skulle vara något problem. Jag behöver nog inte oroa mig över det där.

Kommentarer
Postat av: mingla

Vad ska du jobba med i sommar eller är du så lyckligt lottad att du ska ha sommarlov :) ?

Postat av: Katta

Hejsan hoppsan! :)
Allt bra med dig?
Ha en trevlig och härlig dag.

(Sugen på att vinna en bloggdesign?
Kolla in min blogg)

2008-05-28 @ 14:12:53
URL: http://fakkors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback